Multimodality، بینامتنیت و Carnivalism در روباه و سبک Gangnam به عنوان دروازه به سواد رسانه ای
Multimodality, Intertextuality and Carnivalism in the Fox and Gangnam Style as Gateways to Media Literacy
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
53-59 2016 sciencepg |
سال انتشار |
2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
25655 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The essay aims to explain the viral dissemination of the Youtube videos “Gangnam Style” (2012) and “The Fox” (2013). The videos are treated as examples of the genre novelty songs. The method of the study is a close reading, focusing mainly on multimodality, intertextuality and carnivalism. The result of the analysis is identification of a number of coinciding elements in the two videos. The analysis also identifies a number of elements that demonstrate how the textual elements of the videos relate them to the properties of the new media, Web.2. In concluding, the essay argues that these videos are relevant as a common ground for school activities that aim to support the formation of the self of children in today’s media reality.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
سواد رسانه، Multimodality، بینامتنیت، آهنگ تازگی، ویروسی، Carnivalism، جهانشهرزی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Media Literacy, Multimodality, Intertextuality, novelty song, Viral, Carnivalism, Cosmopolite
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.