ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۵ اسفند

Interactivia.ro – یک مطالعه از یک چارچوب گیمیفیکیشن با استفاده از ابزار صفر هزینه

Interactivia.ro – A study of a gamification framework using zero-cost tools

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار August 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 5565

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

It is a fact beyond doubt that humans, irrespective of race, age or gender, love to play, games being considered a tool for enjoying oneself and relaxing, but also for one's mental and physical development. The present paper addresses the concept of gamification, tightly connected to games and playing. The first part of the paper makes an introduction to this concept, with an emphasis on how it could bring motivation in education and learning. Gamification is considered critically, with reference to some problems that could occur for applications using gamification for learning. The second part deals with the zero-cost implementation process of the Interactivia.ro platform, which uses gamification to develop general knowledge, showing how a playful social experience is doubled by educational usefulness. We developed a list of features required for a successful implementation using open source or freemium modules and we applied them to several modules identified on the market. The statistical analysis of the date resulting from the implementation revealed that gamification increases web traffic. We also highlighted how Interactivia.ro can alter the virtual gamified experience into one applied in real life through partnerships and discounts offered to its users. The final part of the paper presents the conclusions and the possible openings for improving the current business model.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

گیمیفیکیشن؛ اجرای صفر هزینه؛ بهبود دانش عمومی؛ مشارکت

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Gamification; Zero-cost implementation; Improve general knowledge; Partnerships

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری