ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

یک روش و یک ابزار برای ایجاد اشیاء یادگیری پیچیده برای پشتیبانی از داستان سرایی تعاملی

A methodology and an authoring tool for creating Complex Learning Objects to support interactive storytelling

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15944

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Knowledge of appropriate behavior during an earthquake is crucial for the prevention and mitigation of natural disaster. Several studies confirm that disaster-risk education should be part of the national primary and secondary school curricula. The school plays an important role in developing a positive attitude towards safety as well as in increasing young people’s social responsibility. This can especially be achieved by “active educational methods based on real situations”. Narrative learning, according to this pedagogical vision, is seen as an educational approach mostly suitable for the development of cognitive abilities and knowledge in action, supporting processes of meaning construction through risk education contexts. In this paper, we present a methodology to design digital storytelling, a “media rich” strategy able to support the learning process in a civil emergency context and an authoring tool for creating Storytelling Complex Learning Objects (SCLOs), as a complex learning resource characterized by an adaptive mechanism that exploits a template-based approach, which is focused on the design of teaching situations suitable for achieving specific learning goals. The integration of this new kind of learning object with an advanced e-learning platform, namely Intelligent Web Teacher (IWT), that allowed us to carry out a full experimentation of the overall learning process, from content creation, to learning path packaging and adaptive delivery. The experimentation results demonstrate the effectiveness of both SCLO and authoring tool from a pedagogical and usability point of view.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

یک روش و یادگیری نوشتن روایت؛ آموزش و پرورش خطر؛ ابزار؛ داستان سرایی های دیجیتال؛ یادگیری انطباقی. سیستم آموزش هوشمند

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Narrative learning; Risk education; Authoring tool; Digital storytelling; Adaptive learning; Intelligent tutoring system

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری