ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۴ بهمن

یک آزمایش از درک دانش آموز تعهدی در مقابل جریان های نقدی

An Experiment Of Student Understanding Of Accruals Versus Cash Flows

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of College Teaching & Learning –April 2007 Volume 4, Number 4
سال انتشار 2007
فرمت فایل PDF
کد مقاله 13654

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The concepts of both accrual accounting and cash basis accounting need to be thoroughly
understood by accounting graduates as they enter the workplace. In making decisions, both
managers and investors often may need to make adjustments from one basis to the other. But do
students really understand these concepts? This study uses an experimental approach to determine
if students in both the U.S. and Mexico understand the association between accrual and cash flow
numbers in the area of depreciation. The results reveal that the majority of student participants in
both countries do not understand the relationship between depreciation and cash flows. This
suggests that the way depreciation is taught in intermediate accounting may need to be approached
differently in order for students to understand the nature of depreciation and its effect on earnings
and cash flows.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

درک دانش آموز

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Student Understanding

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری