ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۵ اردیبهشت

دوزبانگی، تئوری ذهن و چشم انداز با توجه به: اثر برخورد زودرس با دو زبانه

Bilingualism, Theory of Mind and Perspective-Taking: The Effect of Early Bilingual Exposure

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Psychology and Behavioral Sciences
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 23220

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Abstract: The present study investigates the link between bilingualism, Theory of Mind and empathy among 240 mono- and bilinguals. We hypothesize that bilinguals have better theory of mind capabilities and empathic skills. Possible explanations for this evidence of a bilingual advantage are the early exposure to a second language and/or greater inhibitory control. 240 individuals, divided into two groups, participated in this study: Hungarian-Serbian bilinguals and Hungarian monolinguals. They filled out two questionnaires, one for the language profiles and Davis’s Interpersonal Reactivity Index; and they participated in the Adult Theory of Mind test. Our hypotheses have been proven to be true. Bilinguals really have better empathic skills and the stories in the Theory of Mind test showed the difference in favor of the bilinguals, so we can assume a correlation between bilingualism, theory of mind and empathy, it is a trend and it is important for further upcoming bilingual researches.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

دوزبانگی، نظریه ذهن، چشم انداز برداری، همدلی، در اوایل قرار گرفتن در معرض دو زبانه

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Keywords: Bilingualism, Theory of Mind, Perspective-Taking, Empathy, Early Bilingual Exposure

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری