یکی دیگر از نگاه “بودن وجود دارد تجارب در رسانه های دیجیتال: بررسی اتصالات از راه دور با تصویرسازی ذهنی
Another look at ‘being there’ experiences in digital media: Exploring connections of telepresence with mental imagery
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2013 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
15547 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Substantial multidisciplinary research has established foundational support for the consumer behaviour phenomenon that underlies the experience of telepresence within online social networks and other digital media products that provide hedonistic value. A review of major perspectives in this field provides justification of the important role mental imagery processes play in the phenomenon of telepresence. In line with this, we propose to extend existing approaches to mental imagery to reach the context of user experiences in digital media, and to theoretically connect telepresence with mental imagery. On this basis, and in conjunction with investigations bringing to light processes that intervene in the terrain of mental imagery, we present an integrative conceptual framework concerned with telepresence, and discuss the role of telepresence within a user’s hedonistic usage of digital media products.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
حس حضور از راه دور؛ تصویرسازی ذهنی؛ فکر-تصاویر؛ تخیل-تصاویر؛ تجزیه وتحلیل شناختی؛ تئوری حمل و نقل روایت
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Sense of telepresence; Mental imagery; Thought-imagery; Imagination-imagery; Cognitive elaboration; Narrative transportation theory
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.