یادگیری مسئله محور؛مروری کلی بر روند و نقش آن در آموزش
Problem-Based Learning:An Over view of it Process and Impact
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available onlineat www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Health ProfessionsEducation2(2016)75–79 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7620 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
In thisreview, weprovide an over view of the process of problem based learning (PBL) and the studies examiningthe effectiveness ofPBL .Wealsodiscussanumberofnaturalisticandempirical studies that have examined the process of PBLand how its various components impact students’ learning. Weconclude that the studies comparing the relative effective ness of PBL are generally consistentin demonstratin gitssu perior efficacy forlonger-termknowledge retention and in the application of knowledge. Studies on the process of PBL, however, are still in conclusive as to which component (s) of PBL mostsign ificantly impact students’ learning, although causal studies have demonstrated thatall the phasesof PBL are necessaryin influencing students’ learning outcomes
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
یادگیری مسئله محور،فرایندهای یادگیری،گروه های کوچک مشارکتی،مطالعه خود راهبر،اثربخشی یادگیری
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
problem-based learning;Learning processes;Small-group collaboration;Self-directed study;Effectiveness of learning
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.