یادگیری از تعامل مشتری: چگونگی ایجاد پیشنهادات سطح قیمت برای آزمایش محصولات در محیط های بازار ترکیبی
Learning from customer interaction: How merchants create price-level propositions for experience goods in hybrid market environments
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
October 2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
865 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
For hybrid merchants, who sell goods simultaneously through digital media and conventional channels, creating a price proposition is a major and controversial decision. We model the interaction between hybrid merchants and their customers within the context of an experience goods market; and we study how merchants and customers both learn from this interaction to make optimum decisions. The equilibrium solution of the proposed game shows that experience goods’ loyal customers tend to switch channels, make repeat purchases online, and avoid learning alternative value propositions. And the optimum strategy for hybrid merchants involves higher prices that rely on solid branding and knowledge of the clientele. The findings also yield important managerial implications.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
یادگیری از تعامل، مشتریان آنلاین، قیمت پیشنهادی، آزمایش محصولات، تاجران ترکیبی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Learning from interaction; Online customers; Price proposition; Experience goods; Hybrid merchants
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.