ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۷ دی

گیمیفیکیشن: چارچوب برای طراحی نرم افزار در بانکداری الکترونیکی

Gamification: A framework for designing software in e-banking

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , September 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4740

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The gamification software development gave emphasis to the role played by the users to test and improve the software. This study presents a framework for software gamified in e-banking, taking a users' groups and a qualitative research approach, to check the users' design preferences in five cases of banking software gamified (Futebank, Dreams, Galaxy, Olympics, and Warrants). After software presentation, and usage experience, 53 participants, responses to a survey with six open questions. The data were analyzed through a text semantic software, to detect and classify lexical items in, accordance, with standard of software quality characteristics and user experiences. Two primary categories were identified, as well five dimensions in each element and characteristic categories. The results show five characteristic dimensions (design, appearance, functionality, rules, and objectives) and five element dimension (game, product, security, process, and information). These findings provide a framework for web designers and e-business, highlighting the most important software features when dealing with serious applications with game design. It adds value to the current literature on understanding the customer relationship with the game and the financial product, identifying new dimensions (game and product) on the approach of thinking and design gamification in e-banking. Our finding contributes to a better understanding of key elements and characteristics in e-banking software design and has important practical implications for software development and marketing practices. Thoughts on the users' software design preferences identified, should propel increase adoption and attractiveness of online banking.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بازی طراحی نرم افزار؛ کیفیت نرم افزار؛ کاربران تجربه؛ گیمیفیکیشن؛ بانکداری الکترونیکی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Software design games; Software quality; Users experience; Gamification; E-banking

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری