کلمات از مشاوره: قرار گرفتن در معرض تصاویر مدل وب سایت و تاثیر پیام های آنلاین قانع کننده و محتوای زبانی و سبک پیام حمایت اجتماعی مرتبط با وزن زنان
Words of advice: Exposure to website model pictures and online persuasive messages affects the linguistic content and style of Women’s weight-related social support messages
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
October 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
2060 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This study examined how exposure to thin/obese and attractive/unattractive model pictures in websites affected language use when responding to weight loss or body acceptance posts. Participants exposed to attractive models were less socially oriented as indicated by using fewer function words and pronouns. These participants also used fewer discrepancy words (e.g., could, would), which may reflect upward social comparisons and activation of physical attractiveness stereotypes. Additionally, participants exposed to obese and unattractive models used more pronouns and perception words (e.g., weight, thin), implying downward social comparisons and priming of unhealthiness stereotypes that increased attention to other people’s body shape. The findings show how words of advice are affected by situational cues including website images and persuasive posts.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
حمایت اجتماعی آنلاین؛ تجزیه و تحلیل خودکار زبانی؛ کلیشه؛ چاقی؛ سایت اینترنتی؛ تصویر بدن
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Online social support; Automated linguistic analysis;Stereotypes; Obesity; Website; Body image
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.