کاهش نقطه کور تعصب از طریق یک بازی ویدیویی جدی
Mitigating bias blind spot via a serious video game
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior |
سال انتشار |
September 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
3236 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
We employed a serious video game to train participants on bias blind spot (BBS), capturing training effects on BBS mitigation and knowledge at three points in time. Experiment 1 (N = 703) compared the effects of hybrid training (a combination of implicit and explicit training) to implicit training; Experiment 2 (N = 620) tested the effects of just-in-time versus delayed feedback; and Experiment 3 (N = 626) examined the effects of singleplayer versus multiplayer learning environments. We also tested differences in game duration (30 vs. 60 min play) and repetition (single vs. repeated play). Overall, the video game decreased BBS linearly over time and increased BBS knowledge at posttest, but knowledge decayed at 8-week posttest. These and other results are discussed, along with the implications, limitations, and future research directions.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
نقطه کور تعصب؛ کاهش؛ بازی های ویدئویی جدی. دینامیک؛ زمان
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
تعصب نقطه کور؛ کاهش؛ بازی های ویدئویی جدی. دینامیک؛ زمان
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.