چگونه جامعه ناهمگن تازه واردان درگیر؟ اثر تنوع جامعه بر ادراک موجود برای تازه واردین از ورود به مطالعه: مطالعه تجربی در خدمات رسانه های اجتماعی
How heterogeneous community engage newcomers? The effect of community diversity on newcomers’ perception of inclusion: An empirical study in social media service
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2014 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
16043 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Online communities that provide social media services need to engage newcomers so as to not lose them to competitors. This study examines the role of community diversity (in terms of perceived visible dissimilarity, perceived informational dissimilarity and perceived value dissimilarity) in influencing perceived inclusion of newcomers in the online community and the influence of such perception on newcomers’ engagement intention. The theoretical background on perceived inclusion is obtained from the optimal distinctiveness theory, which comprises of two dimensions, namely, social identification and perceived uniqueness. The results support the multiple roles of community diversity on a newcomer’s perceived inclusion. The findings of this study contribute to a better understanding of the effect of community diversity on newcomers’ engagement behavior, and provide recommendations on designing a personalized community diversity environment.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تنوع جامعه؛ درک گنجاندن؛ هویت اجتماعی؛ درک منحصر به فرد. تازه واردان. نامزدی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Community diversity; Perceived inclusion; Social identification; Perceived uniqueness; Newcomers; Engagement
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.