ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت

چکیده ای از اثر بخشی ادبیات معلم و مدیریت کلاس درس

A Review Of Literature On Teacher Efficacy And Classroom Management

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of College Teaching & Learning – Second Quarter 2012 Volume 9, Number 2
سال انتشار 2012
فرمت فایل PDF
کد مقاله 9963

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The purpose of this paper was to review the literature on teacher efficacy and classroom
management. The conceptual framework of this paper was based on the theories of Rotter (1966)
and Bandura (1977). The review of literature indicated that teacher efficacy helps teachers plan
effective instructional strategies, increases performance, and enhances teacher effectiveness and
productively. On the other hand classroom management helps teachers to control students who
have behavioral problems. Teacher efficacy researchers used and modified instruments to
measure teacher efficacy construct. In conclusion, culture was identified as a variable that
impacts upon teacher efficacy.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

اثرمعلم ؛ مدیریت کلاس

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Keywords: Teacher Efficacy; Classroom Management

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری