چه چیزی باعث به اشتراک گذاری دانش مصرف کننده در جوامع مسافرتی آنلاین می شود ؟: ویژگی های شخصی و یا عوامل خدمات الکترونیکی؟
?What drives consumer knowledge sharing in online travel communities?: Personal attributes or e-service factors
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
October 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
1587 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Consumer voluntary sharing of e-service knowledge in an online community is of great value to both business and consumers. This study develops and tests a research model integrating two personal attributes (consumer innovativeness and subjective knowledge) and two e-service factors (perceived ease of use and usefulness) in predicting consumer voluntary knowledge sharing in an online community. Data were collected using a web-based survey of 364 airline travelers recruited through an online travel community in China. Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) technique was used to analyze the data. The results reveal that personal factors are stronger drivers of knowledge sharing than e-service factors. This study advances consumer knowledge sharing in online communities, and has implications for enhancing a firm’s e-service strategies.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
به اشتراک گذاری دانش؛ جامعه آنلاین؛ نوآوری؛ دانش ذهنی؛ خدمات الکترونیکی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Knowledge sharing; Online community; Innovativeness; Subjective knowledge; E-service
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.