ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۲ دی

چه چیزی باعث به اشتراک گذاری دانش مصرف کننده در جوامع مسافرتی آنلاین می شود ؟: ویژگی های شخصی و یا عوامل خدمات الکترونیکی؟

?What drives consumer knowledge sharing in online travel communities?: Personal attributes or e-service factors

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار October 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1587

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Consumer voluntary sharing of e-service knowledge in an online community is of great value to both business and consumers. This study develops and tests a research model integrating two personal attributes (consumer innovativeness and subjective knowledge) and two e-service factors (perceived ease of use and usefulness) in predicting consumer voluntary knowledge sharing in an online community. Data were collected using a web-based survey of 364 airline travelers recruited through an online travel community in China. Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) technique was used to analyze the data. The results reveal that personal factors are stronger drivers of knowledge sharing than e-service factors. This study advances consumer knowledge sharing in online communities, and has implications for enhancing a firm’s e-service strategies.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

به اشتراک گذاری دانش؛ جامعه آنلاین؛ نوآوری؛ دانش ذهنی؛ خدمات الکترونیکی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Knowledge sharing; Online community; Innovativeness; Subjective knowledge; E-service

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری