ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۹ اردیبهشت

چه زمانی شخصی بر پایه ی وب واقعا کار می کند؟ تمایز بین شخصی واقعی و درک شخصی

When does web-based personalization really work? The distinction between actual personalization and perceived personalization

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار January 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14907

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

A number of prior studies have suggested that personalization is more efficacious than non-personalization. However, the existing literature is somewhat ambiguous on whether the test of personalization effects should be based on a message sender's actual personalization process or a message recipient's perception of the message. It is argued in this article that an actual personalization process does not automatically yield more favorable effects because people's perceptions of personalized messages tend to be biased. Through three experiments, it is demonstrated that testing personalization effects based on a message sender's actual personalization process can be problematic and produce misleading results. Specifically, a personalized message can be perceived as non-personalized and a non-personalized message can be perceived as personalized. The key finding is that perceived personalization, instead of actual personalization, is the underlying psychological mechanism of message effectiveness. A message will show superior effects when it is perceived to be personalized by a message recipient, regardless of whether it is actually personalized or not.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

شخصی؛ ارتباطات شخصی؛ پیام های شخصی؛ شخص واقعی؛ ادراک شخصی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Personalization; Personalized communication; Personalized messages; Actual personalization; Perceived personalization

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری