ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت

چند مطالعه موردی درباره بهبود رفتارهای رهبری آموزشی مدیران در سه سطح بسیار ضعیف در۵ مدرسه برتر در آرکانزاس

A Multiple Case Study of Principals' Instructional Leadership Behaviors In Three High  Poverty Level 5 Schools of Excellence for Improvement in Arkansas

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation,1 Volume 7, Number 3 (October 2012), ISSN 2155- 9635
سال انتشار 2012
فرمت فایل PDF
کد مقاله 9255

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This qualitative multiple case study explored the instructional leadership behaviors of principals of
three `Level 5' schools of excellence for improvement in Arkansas. The schools selected consisted of a
high percentage of low-socioeconomic students, dierent geographical locations, and a large population
of students. The ndings concluded that the principals' behaviors were aligned with Hoy and Hoy's
(2006) theoretical framework. Although the principals' behaviors were prevalent in all three schools, the
behaviors were diverse. The cross analysis of the schools conrmed by the principals and teachers that
the culture of the school was one of teamwork. Thus, the study oers a description of the principals'
instructional leadership behaviors in three schools rated by the Arkansas Department of Education in
2009 as Level Five schools of Excellence for Improvement.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

رفتارهای رهبری آموزشی، بهبود، رهبری آموزشی، مدارس برتر، مدرسه

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Instructional Leadership Behaviors, Improvement, Instructional Leadership , Schools of Excellence , School

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری