چشم انداز اورولی از شهر آرمانی
The Orwellian Vision of Utopia Mauricio Rivera
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
International Journal ofComparative Literature & Translation Studies ISSN 2202-9451 Vol. 4 No. 1; January 2016 |
سال انتشار |
2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
6028 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This article comes from the adaptation and updating of a chapter of my doctoral thesis, where I questioned the roles of
journalists and artists in the so-called digital societies of the twenty-first century. This research is based on a premise
exposed by communications’ theorist Marshall McLuhan (1962, 1964), where he defined artists as the “antennae of the
race” and as the “early warning systems” of the societies they inhabit (Wolfe, 1968). For this reason, I choose the
journalistic and literary work of George Orwell as an example of an artist whose critical mind and sensibility allowed
him to see beyondall the dogma andall the propaganda thatclouded the reasoning of most of his contemporaries.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
اتوپیا، ناکجا اباد، اورول، اورولی، مدرنیسم
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Uto pia, Dys topia, Orwell, Orwellian, Modernism
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.