ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱ اردیبهشت

پیش بینی عملکرد وب سایت دانشجویی: نقش خودکارآمدی و دلایل در یک کلاس انلاین

Predictors of web-student performance: the role of self-efficacy and reasons for taking an on-line class

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2001
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14771

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study investigated college students’ personal choices for taking web-based courses and whether their self-efficacy for the course content and technological components would predict their performance in on-line sections of a class. Students (n=122) who enrolled because they enjoyed web-based learning environments or were curious about web courses had higher self-efficacy and better class performance than students who enrolled solely because of course availability. Data are also presented regarding the relationships between self-efficacy, on-line course activity, and the formation of cyber-learning communities. These results are discussed with regard to their implications for educational research and applications for web-based instruction.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

آموزش از راه دور؛ خودکارآمدی؛ نگرش کامپیوتر؛ آموزش مبتنی بر وب

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Distance education; Self-efficacy; Computer attitudes; Web-based instruction

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری