پیش بینی برخی از دستاوردها ی دانش آموزان در دبیرستان ارشدو درک مفاهیم انگلیسی در نیجریه
Some Predictors of Students’ Achievements in Senior Secondary School English Comprehension in Nigeria
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
International Journal of Language and Literature September 2014, Vol. 2, No. 3, pp. 135-147 |
سال انتشار |
2014 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
5226 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The study examined the relative and combined contributions of the some
determinants of students’ achievement of Senior Secondary school English
Comprehension in South western States. One thousand students were sampled.
The Self Factor Scale (SFS), Home Factor Scale (HFS) and Teacher Factor Scale
(TFS) were used to collect data, which was analyzed with stepwise multiple
regression t-test statistical tool. The finding implied that the achievement of
students in English language Comprehension could be predicted by the combination
of students’ Self, home and teacher factors. It was recommended that students
should be allowed to think on their own and be left alone to work and teachers
should perform their supervisory roles.
Keywords
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
موفقیت دانش آموزان، خانه فاکتور، فاکتور خود، فاکتورمعلم
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
: Student Achievement, Home Factor, Self Factor, Teacher Factor
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.