ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ دی

پشتیبانی از یادگیری علم در کلاس های درس زبان های متنوع: عوامل مربوط به استفاده از محتوای دو زبانه در یک محیط یادگیری مبتنی بر کامپیوتر

Supporting science learning in linguistically diverse classrooms: Factors related to the use of bilingual content in a computer-based learning environment

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار April 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 12170

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Computer-based learning environments (CBLEs) are a promising means to support language minority (LMi) students in acquiring knowledge and skills through the integration of authentic support in their home language. This study aimed to determine the use of scientific bilingual content offered to fourth-grade students (n = 250) in the CBLE E-Validiv and to identify both student and classroom characteristics related to this use. All the content in E-Validiv is accessible in the language of instruction and one of six other languages. For LMi students, the other language is set to their home language. Multilevel hierarchical regression analyses show that especially LMi students who assess themselves as highly proficient in their home language use the content more in the other language than language majority students. However, even LMi students focus mainly on content in the language of instruction, which indicates that they particularly apply their home language to support their learning process in the language of instruction. Additionally, students who perform higher on science subjects access content more in the language of instruction. The presence of linguistic diversity in the classroom and the positive use of linguistic diversity by the teacher do not seem to matter. The theoretical and practical implications are discussed.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

محتوای دو زبانه؛ محیط های یادگیری مبتنی بر کامپیوتر؛ تحصیلات ابتدایی؛ دانش آموزان زبان اقلیت؛ تجزیه و تحلیل چند سطحی؛ پشتیبانی در زبان خانه

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Bilingual content; Computer-based learning environments; Elementary education; Language minority students; Multilevel analysis; Support in home language

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری