ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۲ دی

پس چرا شما به من اضافه شده اید؟ دلبستگی ها و روابط تکنولوژی دختران نوجوان

So why have you added me? Adolescent girls’ technology-mediated attachments and relationships

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار October 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1568

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Technology plays an almost ubiquitous role in contemporary British society. Despite this, we do not have a well-theorised understanding of the ways adolescent girls use digital devices in the context of their developing secure relationships with their families and friends. This study aims to address this gap in understanding. Fifteen young women based in the Midlands and from across the socio-economic spectrum participated between 2012 and 2013. Participants completed three research tools exploring technology-mediated attachment and relationships, and participated in a face-to-face interview. The findings suggest that it is possible for girls to develop attachments with others through, and with, technology; technology use brings people together and mediates relationships in a range of ways encapsulated by attachment functions. The study highlights the ongoing importance of parental and peer relationships by suggesting that technology can act as a means by which the positive and negative attributes of existing relationships can be amplified.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

نظریه دلبستگی؛ بلوغ؛ فناوری؛ جامعه شناسی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Attachment theory; Adolescence; Technology; Sociology

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری