ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۶ اسفند

هنگامی که دانش آموزان می خواهند به ایستادگی کنند: حرکت از گفتمان به بحث کلاس درس آنلاین که منعکس کننده نیازهای دانش آموزان برای تمای

When students want to stand out: Discourse moves in online classroom discussion that reflect students' needs for distinctiveness

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , May 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 8368

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study extends the research on uniqueness-seeking theory (Snyder & Fromkin, 1980) to explore how students with different needs for uniqueness participated in online classroom discussion and to examine their collaborative interaction in the dialogic process of the discussion. Eight focal participants with low, moderate, and more than moderate uniqueness-seeking levels were selected from a graduate-level course with face-to-face and computer-mediated discussion at each meeting. Data included beginning- and end-of-semester surveys adapted from Lynn and Harris' uniqueness-seeking scale (1997), students' reflections on their discussion experiences each time, and the online discussion transcripts. To analyze students' discourse moves quantitatively and qualitatively, we adapted a coding scheme from Garrison, Anderson, and Archer’s (2000) community of inquiry model. Results showed the participants engaged in online discussion with different amounts of social and cognitive presence, and with some exceptions within their grouping of uniqueness-seeking levels, were either more cognitive than social in their moves or made equal use of these moves. The dynamic nature of online discussion entailed that more factors than simply uniqueness-seeking needs seemed involved in explaining students' contributions.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

منحصر به فرد جویی نیاز دارید. تمایز مطلوب؛ با واسطه کامپیوتر بحث؛ مقایسه مورد؛ حضور اجتماعی و شناختی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Uniqueness-seeking need; Optimal distinctiveness; Computer-mediated discussion; Case comparison; Social and cognitive presence

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری