نگرانی های زیست محیطی است که با رفتار خرید اعلام شده از محصولات سبز در خرده فروشی
Environmental Concern has to do with the Stated Purchase Behavior of Green Products at Retail
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencepg |
سال انتشار |
2014 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
24780 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Does environmental concern influence declared retail purchasing of green products? Current analysis evaluates the influence of environmental concern in people´s retail buying behavior of green products. A survey with 811 consumers from Brazil was undertaken on their perception as individuals and the manner they perceive people in society. Results obtained by current analysis show that consumers do not demonstrate a direct relationship between environmental concern and declared retail purchase of green products. The above reinforces the model by Bagozzi (1981) who explains behavior has intent rather than attitude as a precedent. The same behavior may be perceived when subjects place their perception above the behavior of people in society.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
رفتار مصرف کننده، نگرانی های زیست محیطی، مسئولیت زیست محیطی، خرید اعلام
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Consumer Behavior, Environmental Concern, Environmental Responsibility, Purchase Declared
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.