ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت

نقش خودکارآمدی، ارزش تکالیف، و اهداف پیشرفت در پیش بینی رویکردهای یادگیری و پیشرفت ریاضیات

The role of self- efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning approaches and mathematics achievementf

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Available online at www.sciencedirect.com
سال انتشار Procedia Social and Behavioral Sciences 5 (2010) 942–947
فرمت فایل PDF
کد مقاله 6724

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Relations among self-efficacy, task value, achievement goals, learning approaches, and mathematics achievement were examined
in a path analysis model. Results revealed self-efficacy exerted a direct, positive influence on task value, mastery goals,
performance – approach goals, deep approach, and mathematic achievement; self efficacy influenced performance – avoidance
goals negatively; task value had a direct effect on mastery goals and deep approach. While Mastery goals affected deep approach
in a positive way, performance – avoidance and performance-approach goals had positive effects on surface approach. Deep
approach had a direct positive effect on mathematics achievement while surface approach exerted a direct negative effect on it.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

خودکارآمدی، ارزش تکالیف، اهداف پیشرفت تحصیلی، رویکردهای یادگیری،پیشرفت ریاضیات

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Self- efficacy, task value, achievement goals, learning approaches , Mathematics achievement

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری