نقش خودکارآمدی، ارزش تکالیف، و اهداف پیشرفت در پیش بینی رویکردهای یادگیری و پیشرفت ریاضیات
The role of self- efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning approaches and mathematics achievementf
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia Social and Behavioral Sciences 5 (2010) 942–947 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
6724 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Relations among self-efficacy, task value, achievement goals, learning approaches, and mathematics achievement were examined
in a path analysis model. Results revealed self-efficacy exerted a direct, positive influence on task value, mastery goals,
performance – approach goals, deep approach, and mathematic achievement; self efficacy influenced performance – avoidance
goals negatively; task value had a direct effect on mastery goals and deep approach. While Mastery goals affected deep approach
in a positive way, performance – avoidance and performance-approach goals had positive effects on surface approach. Deep
approach had a direct positive effect on mathematics achievement while surface approach exerted a direct negative effect on it.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
خودکارآمدی، ارزش تکالیف، اهداف پیشرفت تحصیلی، رویکردهای یادگیری،پیشرفت ریاضیات
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Self- efficacy, task value, achievement goals, learning approaches , Mathematics achievement
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.