ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۸ بهمن

مهد کودک های اجتماعی ربات های کمکی: جلسه اول و مسائل اخلاقی

Kindergarten social assistive robot: First meeting and ethical issues

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15457

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

indergarten Social Assistive Robot (KindSAR) is an innovative tool that promotesK children’s development through social interaction. In this report we describe how KindSAR was introduced to a group of preschool children in a one-to-many setup, and how it engaged the children in play-like interactions. Ethical guidelines were successfully implemented.

Children’s (N = 11) reactions and performance were video-recorded for analysis. Most of the children interacted positively with the robot, exhibited heightened attention, performed motor and cognitive tasks, and reported a high degree of enjoyment of the interaction. A relationship was observed between children’s poor social skills and their refusal to participate in interaction with the robot. A many-to-one setup was found to be preferable to a one-to-one setup. This study demonstrates the feasibility and potential benefit of incorporating KindSAR in preschool education.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

ربات های انسان نما؛ رباتیک کمکی اجتماعی؛ آموزشی رباتیک؛ اثر متقابل؛ دستورالعمل های اخلاقی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Humanoid; Social Assistive Robotics; Educational robotics; Interaction; Ethical guidelines

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری