ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۷ دی

“من آنها را دوست دارم، اما نمی خواهم مثل آنها بشوم”: بررسی مدیریت تأثیر مرتبط با قابل مشاهده وابستگی حزبی سیاسی در فیس بوک

“I like them, but won't ‘like’ them”: An examination of impression management associated with visible political party affiliation on Facebook

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , August 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7989

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Unlike traditional media, our interactions with political parties via social media are generally public, subject to scrutiny by others and, consequently, a self-presentation concern. This paper contributes to theory on impression management within social network sites (SNSs) by providing an understanding of the effect of visible affiliation on page ‘Liking’ behavior in the context of political parties; specifically, the possible association with social anxiety and the use of protective impression management. We predict that while users may be motivated to ‘Like’ a political party, some may feel socially anxious about the impressions their friends may derive from this action, and so ultimately choose to refrain from ‘Liking’ the party. Furthermore, we propose a new function of ‘Secret Likes’ (i.e. ‘Likes’ that others cannot see) as a means to increase gateway interactions. A survey of eligible voters (n = 225) was conducted in the month prior to the 2015 UK general election, examining behavior associated with the Facebook pages of the two largest political parties. Results support that conspicuous affiliation with political parties indeed hinders intention to ‘Like’ political pages and is associated with social anxiety. ‘Secret Likes’ were found to be a successful method to increase gateway interactions. In addition to the theoretical contribution, implications for political party communications and site designers are considered.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

مدیریت برداشت. تعامل سیاسی؛ سایت های شبکه های اجتماعی؛ خود ارائه. فیس بوک؛ سیاست

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Impression management; Political engagement; Social networking sites; Self-presentation; Facebook; Politics

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری