ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۷ اردیبهشت

منابع رضایت و نارضایتی یک سیستم مدیریت آموزشی در مرحله پس از تصویب: یک رویکرد روش حادثه بحرانی

Sources of satisfaction and dissatisfaction with a learning management system in post-adoption stage: A critical incident technique approach

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15454

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study investigates the factors that generate user satisfaction and the factors that generate user dissatisfaction during post-adoption usage of an information system. Drawing on the theoretical assumptions from Oliver’s expectation–confirmation theory, Herzberg’s two-factor theory and Kano’s satisfaction model, we propose a generic theoretical framework that argues environmental factors and job-specific outcome factors may generate satisfaction and dissatisfaction. The framework extends our understanding of user satisfaction and dissatisfaction and helps to clarify and categorize the factors that are salient for generating user satisfaction and dissatisfaction. By collecting text data responses using open-ended survey questions following critical incident technique and analyzing them, we identify a list of factors that generate user satisfaction and a list of factors that generate dissatisfaction in a learning management system utilization context. The results of our research are that satisfaction is generated by both environmental and job-specific factors, while dissatisfaction is generated only by environmental factors. Overall, the results suggest that sources of satisfaction and dissatisfaction mostly differ in a particular context.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

نظریه دو عاملی؛ مدل رضایت کانو؛ سیستم مدیریت آموزش. تئوری انتظار تایید؛ نارضایتی؛ رضایت

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Two-factor theory; Kano’s satisfaction model; Learning management system; Expectation–confirmation theory; Dissatisfaction; Satisfaction

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری