ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۲۸ اردیبهشت

مقررات فراشناختی و یادگیری عمیق.مطالعه روی دانشجویانی که برای معلم شدن آماده می شوند.

Metacognitive regulation and in-depth learning. A study on the students preparing to become teachers

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Available online at www.sciencedirect.com
سال انتشار Procedia Social and Behavioral Sciences 11 (2011) 107–111
فرمت فایل PDF
کد مقاله 6785

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Internationally, various studies have been conducted on the effects of metacognitive intervention on learning approaches. We
couldn't find research on learning and metacognitive development of students preparing to become future educators either in
Romania, or abroad. We have elaborated a formative experiment whose aim was to stimulate students’ deep approach to the
learning by the constant training of the metacognitive regulation processes. An inter-subjects experimental design was conceived.
The formative experiment had the effect of significantly increasing the number of students in the experimental group who
approach deep learning and decreasing the number of those who relate to learning superficially.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

آموزش عالی، رویکردهای یادگیری، مقررات فراشناختی، شکل گیری تجربه، مدیریت یادگیری

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

higher education, learning approaches, metacognitive regulation, formative experiment, management of learning

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری