ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت

مفاهیمی از سیستم ۴ رویکردی در شیوه های رهبری مدرسه

The Implications of System 4 Approach on School Leadership Practices

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Education Studies(2015),www.ccsenet.org
سال انتشار 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 569

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

School management is a highly contested research area. Credible research studies consistently argue that there is a positive relationship between school performance and school leadership. Like in any organisation, school principals deploy a number of leadership techniques to ensure that organisational objectives are achieved. School leadership is a barometer for school effectiveness. The organisation is as good or as bad as its leader. The rational for this study was to use system 4 theory of management (Likert theory) to investigate the effects of the leadership practices of the sampled primary school. Semi structured interviews, observation and document scanning were used as a form of research instrumentation. Data results to a significant extent show that (a) the case in point do resemble a system 4 organisation due to the leadership practices demonstrated by the incumbent and (b) the case in point convincingly reflects a high performing school

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

لیکرت ، مدارس ابتدایی ، سیسیتم 4 رویکردی ، شیوه های رهبری مدرسه

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Likert, primary schools, system 4 approach, school leadership practices

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری