مطالعه مقایسه ی صفت های شخصیتی براساس نگرش های دانشجویان دانشگاه نسبت به کارآفرینی
A comparison study on personality traits based on the attitudes of university students toward entrepreneurship
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 229 |
سال انتشار |
2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
3507 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Particular personality traits motivate individuals to act entrepreneurially and to exercise entrepreneurial activities, which include but not limited to high need for achievement, innovativeness, propensity to risk-taking, tolerance to ambiguity and internal locus of control (Thomas & Mueller, 2000; Utsch & Rauch, 2000). Therefore, the present study aimed to compare personality traits based on the attitudes of university students toward entrepreneurship. This study was conducted in a foundation university in Turkey. The study data was collected using questionnaires. According to the study results, students with entrepreneurial intention are more innovative, have higher need for achievement and greater internal locus of control than those who do not have such intention.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
کارآفرینی، نگرش کارآفرینی، نوآوری، نیاز به پیشرفت، کنترل مکان، صفت های شخصیتی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Entrepreneurship, Entrepreneurial Attitude, Innovativeness, Need for Achievement, Locus of Control, Personality Traits
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.