ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت

مسئولیت برای یادگیری: رویکرد فراگیر به یادگیری و ارزشیابی تدریس در آموزش عالی

Responsibility for Learning: An Inclusive Approach to Learning and Teaching Evaluation in Higher Education

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Available online at www.sciencedirect.com
سال انتشار Procedia - Social and Behavioral Sciences 167 ( 2015 ) 28 – 37
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7242

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Most university lecturers are required to evaluate their teaching (Cosser, 1998) and the most common evaluation
tool is a quantitative survey. This type of evaluation provides only one evaluation lens (Brookfield, 1995) and this
has a bias towards accountability and comparability. There is a need to find more developmental and meaningful
models to assess and explore our teaching practice. This research aimed to explore responses to an inclusive peer
review model as an additional, or alternative, lesson evaluation process. The study draws on lesson observations and
feedback from staff following 20 peer reviews of science lectures conducted at a university in Johannesburg.
Lecturers’ comments on the peer review process are collated. This research also draws on two case studies that
include students’ engagement with the review process. I argue that rather than being an intimidating ‘inspector’, a
peer can provide supportive and collegial feedback, while also giving students the opportunity to mediate their own,
sometimes disparate, responses to the learning environment. This process contributes to the development of science
students as critical and active participants in a democratic process; it highlights cultural and diversity issues, and
promotes collective responsibility (See IOSTE 2012). Thus some of the goals of international science education
communities are aligned with the lecture evaluation

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

ارزیابی مدرس،بررسی علمی محیط یادگیری،بازتاب عملی در آموزش عالی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

lecturer evaluation; science learning-environment review; reflective practice in Higher Education

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری