ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۱۰ فروردین

مدل سازی کتاب داستان از نشانه های غیر کلامی صورت برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم مبتنی بر واقعیت های ویدئویی برای بهبود درک و قضاوت از حالات صورت و احساسات آنها

Augmented reality-based video-modeling storybook of nonverbal facial cues for children with autism spectrum disorder to improve their perceptions and judgments of facial expressions and emotions

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار February 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 13341

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Autism spectrum disorders (ASD) are characterized by a reduced ability to understand the emotions of other people. Increasing evidence indicates that children with ASD might not recognize or understand crucial nonverbal behaviors, which likely causes them to ignore nonverbal gestures and social cues, like facial expressions, that usually aid social interaction. We used an augmented reality (AR)-based video modeling (VM) storybook (ARVMS) to strengthen and attract the attention of children with ASD to nonverbal social cues because they have difficulty adjusting and switching their attentional focus. In this research, AR has multiple functions: it extends the social features of the story, but it also restricts attention to the most important parts of the videos.

Evidence-based research shows that AR attracts the attention of children with ASD. However, few studies have combined AR with VM to train children with ASD to mimic facial expressions and emotions to improve their social skills. In addition, we used markerless natural tracking to teach the children to recognize patterns as they focused on the stable visual image printed in the storybook and then extended their attention to an animation of the story. After the three-phase (baseline, intervention, and maintenance) test data had been collected, the results showed that ARVMS intervention provided an augmented visual indicator which had effectively attracted and maintained the attention of children with ASD to nonverbal social cues and helped them better understand the facial expressions and emotions of the storybook characters.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

واقعیت افزوده (AR)؛ نشانگر بصری؛ حمایت های بصری؛ مدل سازی ویدئویی؛ نشانه های اجتماعی غیر کلامی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Augmented reality (AR);Visual indicator; Visual supports; Video modeling; Nonverbal social cues

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری