مدل توسعه برای برنامه ریزی آموزشی:عقلانیت ها و مواضع دموکرات
A Developmental Model for Educational Planning: Democratic Rationalities and Dispositions
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
International Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 9, No. 1 – March, 2014 ISSN: 2155-9635 |
سال انتشار |
2014 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7577 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The Developmental Democratic Planning (DDP) model frames educational planning as a
process that extends beyond the immediate focus of a particular planning effort to acknowledge
and cultivate the potential of all members of the organization to fulfill their roles as active
participants in the democratic life of the organization. The DDP model construes educational
planning efforts as a vehicle for enacting organizational change. To create a democratic
planning culture, educational leaders cultivate and promote approaches to organizational
leadership and planning that include (1) the leadership dispositions of hospitality, participation,
mindfulness, humility; and (2) the organizational dispositions of mutuality, appreciation, and
autonomy.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
برنامه ریزی آموزشی، دموکراتیک، مدل توسعه ای،مدیریت آموزشی، عقلانیت
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Educational Planning, Democratic, Developmental Model , Educational Administration, Rationalitie
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.