ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۷ دی

لگوی استفاده از شبکه های رسانه های اجتماعی توسط دانشجویان داروسازی دانشگاه کنیاتا، نایروبی، کنیا

Pattern of use of social media networking by Pharmacy students of Kenyatta university, Nairobi, Kenya

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار January 2017
فرمت فایل PDF
کد مقاله 2950

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

We investigated the use of social media networking among Pharmacy students of Kenyatta University, Nairobi Kenya to understand their use of social media platforms, the type of platform and purpose of use as well as the time spent daily on networking. Questionnaire was used to collect the information and it was found out that Pharmacy students used social media very well to communicate with real and virtual friends but not so much for academic improvement. Majority of the students use Facebook and Twitter for less than 30 min daily but spent longer time on WhatsApp and YouTube applications. In this study WhatsApp was the most popular among the students being used mainly to communicate with real friends unlike the Facebook that was employed mainly to communicate with real and virtual friends. The study showed rational approach to the use of social networking by Pharmacy students as most students carry out social networking during the weekend more than the week days that are laden with school activities.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

رسانه های اجتماعی؛ طریقه استفاده. دانشجویان داروسازی؛ دانشگاه کنیاتا

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Social media platform; Usage; Pharmacy students; Kenyatta university

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری