ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۷ دی

قدرت از مصرف کنندگان با استفاده از رسانه های اجتماعی: بررسی تأثیر محتوای ایجاد شده توسط کاربر مربوط به نام تجاری در فیس بوک

Power of consumers using social media: Examining the influences of brand-related user-generated content on Facebook

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار May 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 8398

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study examined the influences of positive brand-related user-generated content (UGC)1 shared via Facebook on consumer response. The model tested was derived from the S–O–R consumer response model (Mehrabian & Russell, 1974) that depicts the effects of environmental/informational stimuli on consumer response. Specific research objectives were to investigate whether brand-related UGC acts as a stimulus to activate consumer behavior in relation to brand and examine the processes by which brand-related UGC influences consumer behavior. Using the S–O–R model, brand-related UGC was treated as stimulus, pleasure and arousal as emotional responses, and perceived information quality as cognitive response. Information pass-along, impulse buying, future-purchase intention, and brand engagement were treated as behavioral responses. Participants (n = 533) resided in the U.S. and had a Facebook account. Mock Facebook fan pages including brand-related UGC were developed as visual stimuli and presented via an online self-administered questionnaire. SEM was used to analyze the data. Brand-related UGC activated consumers' emotional and cognitive responses. Emotional and cognitive responses significantly influenced behavioral responses. Positive brand-related UGC exerts a significant influence on brand as it provokes consumers’ eWOM behavior, brand engagement, and potential brand sales.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تعامل نام تجاری؛ eWOM؛ S-O-R؛ محتوای ایجاد شده توسط کاربر

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Brand engagement; eWOM; S–O–R; User-generated content

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری