فکر دوباره درمورد سواد علمی خارج از مدرسه: این استدلال مسائل علمی در یک برنامه خاص فیس بوک
Re-thinking scientific literacy out-of-school: Arguing science issues in a niche Facebook application
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
December 2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
14879 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Social network sites (SNSs) like Facebook.com, are the dominant technology-mediated leisure activity among teenagers in different countries, prompting researchers to explore their suitability as learning tools, largely in formal higher education settings, and with mixed results. In contrast, this paper examines whether an open-source social networking application implemented outside of the school context engaged young people (ages 16–25) in debating socio-scientific issues. A multi-dimensional approach to analyzing argumentative knowledge construction in a designed Facebook.com application yielded insights about the presence and nature of young people’s socio-scientific issue argumentation along four process dimensions (participation, argumentative, epistemic, social co-construction). We discuss the implications of these findings for computer-supported collaborative learning (CSCL) theory and the design of similar applications that attempt to supplement formal learning or bridge formal-informal learning settings.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
سواد علمی؛ رسانه های اجتماعی؛ فیس بوک؛ کامپیوتر پشتیبانی یادگیری مشارکتی؛ یادگیری غیررسمی؛ استدلال
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Scientific literacy;Social media; Facebook;Computer-supported collaborative learning;Informal learning; Argumentation
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.