ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۲۸ دی

عوامل موثر بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات تلفن همراه: نقش واسطه انگیزه درونی و بیرونی

Determinants of consumers’ attitudes toward mobile advertising: The mediating roles of intrinsic and extrinsic motivations

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار October 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 2340

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Mobile advertising is booming, due to the popularity of mobile devices. Drawing on motivation theory, this study examines the factors that influence consumers’ attitudes toward mobile advertising. The authors identify timeliness, localization, and personalization of the advertisement message as antecedents of extrinsic motivation, as well as consumer innovativeness and perceived enjoyment as antecedents of intrinsic motivation. Using structural equation modeling, the study analyzes the conceptual model with a sample of 218 mobile phone users. Both intrinsic and extrinsic motivations mediate the effects of the advertising message’s characteristics on mobile phone users’ attitudes toward mobile advertising.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تبلیغات تلفن همراه؛ به موقع بودن؛ شخصی؛ بومی سازی؛ انگیزه درونی؛ انگیزه بیرونی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Mobile advertising;Timeliness; Personalization; Localization; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری