عوامل موثر بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات تلفن همراه: نقش واسطه انگیزه درونی و بیرونی
Determinants of consumers’ attitudes toward mobile advertising: The mediating roles of intrinsic and extrinsic motivations
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
October 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
2340 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Mobile advertising is booming, due to the popularity of mobile devices. Drawing on motivation theory, this study examines the factors that influence consumers’ attitudes toward mobile advertising. The authors identify timeliness, localization, and personalization of the advertisement message as antecedents of extrinsic motivation, as well as consumer innovativeness and perceived enjoyment as antecedents of intrinsic motivation. Using structural equation modeling, the study analyzes the conceptual model with a sample of 218 mobile phone users. Both intrinsic and extrinsic motivations mediate the effects of the advertising message’s characteristics on mobile phone users’ attitudes toward mobile advertising.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تبلیغات تلفن همراه؛ به موقع بودن؛ شخصی؛ بومی سازی؛ انگیزه درونی؛ انگیزه بیرونی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Mobile advertising;Timeliness; Personalization; Localization; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.