ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۲ دی

عوامل محرک تعامل کاربران جوان با فیس بوک : شواهد از برزیل

Factors driving young users' engagement with Facebook: Evidence from Brazil

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار January 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 530

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

User engagement has recently been the focus of attention for marketing planners who want to capture the enormous opportunities provided by social media. In this study, we investigate the drivers of social media user engagement by extending an existing model of social media participation by Cheung, Chiu and Lee (2011). We included in the model three social influence factors, five uses and gratifications factors, and one social presence factor. Results from an online survey with a sample of young Facebook users in Brazil (n = 1126) reveal four significant factors, i.e. a) subjective norm b) social identity, c) entertainment value, and d) maintaining interpersonal interconnectivity. Our empirical results also show an improved model fit over the existing model of user participation used by Cheung et al. (2011). This research adds significance to the literature by extending an existing theoretical model to study a new phenomenon in a different cultural context. We also provide practical recommendations for managing brand fan pages on how to foster user engagement with social media.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تعامل کاربر، سایت های شبکه های اجتماعی، رسانه های اجتماعی، استفاده و لذت بردن، برزیل

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

User engagement; Social networking sites (SNS); Social media; Uses and gratification; Brazil

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری