ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ دی

عواقب رسانه ی چند وظیفه ای برای جوانان: بررسی

The consequences of media multitasking for youth: A review

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار December 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14269

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The increasing prevalence of media multitasking among youth has raised concerns regarding its negative effects on youths’ functioning. Although the number of empirical studies on the consequences of media multitasking for youth has grown rapidly, there has been no attempt to integrate theory with the results of these studies. This review integrates available findings on the relationship between media multitasking and three domains of youths’ functioning: cognitive control, academic performance, and socioemotional functioning. Three databases (PsycINFO, ERIC, and CMMC) were searched to identify relevant studies, resulting in 8448 citations. Fifty-six studies met the inclusion criteria: nine studies on cognitive control, 43 on academic performance, and four on socioemotional functioning. Overall, the findings indicate a small to moderate negative relationship between media multitasking and the three domains of youths’ functioning. However, evidence regarding the causal direction of this relationship is lacking. Based on the included studies, we identify several research gaps and present five main directions for future research: examining causality, establishing more targeted theories, improving media multitasking measurements, focusing on individual and contextual differences, and including representative samples.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

رسانه های چند وظیفه ای؛ توجه؛ کنترل شناختی؛ عملکرد تحصیلی؛ عملکرد اجتماعی- احساسی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Media multitasking; Attention; Cognitive control; Academic performance; Socioemotional functioning

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری