عاملی ناپذیری از مقیاس خودکارآمدی علمی در مردان و دانشجویان دانشگاه ها زنان
Factorial Invariance of Academic Self-Efficacy Scale in Men and Women University Students
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
157-162 2015 sciencepg |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
25983 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The present study analyses the psychometric properties of the Self-efficacy in Academic Behaviors Scale in men and women university students. The overall sample consisted of 2006 subjects: 902 women and 1104 men, with a mean age of 18.53 years (SD= 1.52) and 18.84 years (SD= 1.55) respectively. Psychometric analysis showed that a three-factorial structure (Communication, Attention and Excellence) was viable and adequate for both populations (men and woman) according to the established psychometric requirements when the informers are the students themselves. In addition, the factor structure, factorial loads and intercepts are considered invariant in the two populations; however, there are differences between groups in favor of women for the means of the three factors.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
خودکارآمدی، ساختار عاملی، اندازه گیری تغییر ناپذیری، تجزیه و تحلیل Multigroup تأییدی فاکتور
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Self-Efficacy, Factor Structure, Measurement Invariance, Multigroup Confirmatory Factor Analysis
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.