ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۲۲ دی

طرح پژوهشی در ساخت و ساز از محیط های نوآورانه برای آموزش و یادگیری. مونتسوری و Munari بر اساس بینش روانی آموزشی در کامپیوتر و رفتار انسان برای “مدرسه جدید”

A research initiative on the construction of innovative environments for teaching and learning. Montessori and Munari based psycho-pedagogical insights in computers and human behavior for the “new school”

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , January 2017
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4710

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Italians children-students live a strong technological gap among different education instances: on the one hand, they are attending schools technologically still to the '80 years, on the other hand, they can rely on hyper-technological domestic-family environments where videogames, smartphones, internet are always available. In the school, all learnings take place under the supervision of the teacher that stimulates, directs and corrects these important steps in the basic training. On the contrary, in the domestic environment the presence of technology is increasingly pervasive. These new technologies cognitively stimulate the children, but they entertain the little ones often alone and without the participation and supervision of an adult audience.

Thus, the technology gap results in a pedagogical clash among different educational instances and this is the “space” addressed by our research initiative whose objective is the construction of innovative teaching and learning environments for children between 3 and 6 years of age. The specific quantitative outcomes can be defined with respect to three main families of indicators: measures to detect the use of learning environments; indicators of the level of satisfaction and involvement of the various involved actors; real impact on the socio-cognitive development of children produced by the introduction of methodologies and technologies.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

فن آوری در رفتار انسان جوان؛ آموزش روش؛ دستگاه های تلفن همراه؛ مدرسه جدید. مونتسوری؛ Munari

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Technologies in young human behavior; Teaching methodologies; Mobile devices; New school; Montessori; Munari

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری