ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ دی

طراحی مخاطبان مجازی: سبک های رفتاری قابل توجه و قابل تشخیص

The design of virtual audiences: Noticeable and recognizable behavioral styles

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار February 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 13407

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Expressive virtual audiences are used in scientific research, psychotherapy, and training. To create an expressive virtual audience, developers need to know how specific audience behaviors are associated with certain characteristics of an audience, such as attitude, and how well people can recognize these characteristics. To examine this, four studies were conducted on a virtual audience and its behavioral models: (I) a perception study of a virtual audience showed that people (n = 24) could perceive changes in some of the mood, personality, and attitude parameters of the virtual audience; (II) a design experiment whereby individuals (n = 24) constructed 23 different audience scenarios indicated that the understanding of audience styles was consistent across individuals, and the clustering of similar settings of the virtual audience parameters revealed five distinct generic audience styles; (III) a perception validation study of these five audience styles showed that people (n = 100) could differentiate between some of the styles, and the audience's attentiveness was the most dominating audience characteristic that people perceived; (IV) the examination of the behavioral model of the virtual audience identified several typical audience behaviors for each style. We anticipate that future developers can use these findings to create distinct virtual audiences with recognizable behaviors.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

مخاطبان مجازی؛ رفتار رسا؛ به رسمیت شناختن بیان بدنی؛ تنظیمات مخاطب شبیه سازی شده

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Virtual audience; Expressive behavior; Bodily expression recognition; Simulated audience settings

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری