صحت و رفاه در سایت های شبکه های اجتماعی: مطالعه طولی دو موج در مورد اثرات اصالت آنلاین و تعصب مثبت در ارتباطات SNS
Authenticity and well-being on social network sites: A two-wave longitudinal study on the effects of online authenticity and the positivity bias in SNS communication
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2013 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
15401 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
In offline settings, authentic behavior has frequently been linked to increased well-being. Social network sites (SNSs) provide a new venue for authenticity, yet the effects of online authenticity are largely unknown. The present study investigated the reciprocal effects of authenticity on SNSs and the psychological well-being of SNS users in a two-wave longitudinal study (N = 374). The results demonstrate that online authenticity had a positive longitudinal effect on three indicators of subjective well-being. The data further illustrate that this beneficial effect of SNS use is not equally accessible to all users: participants with low levels of well-being were less likely to feel authentic on SNSs and to benefit from authenticity. We propose that the results can be explained in light of a “positivity bias in SNS communication” that favors positive forms of authenticity over negative ones.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
سایت های شبکه اجتماعی؛ اصالت؛ سلامت روانی؛ تعصب مثبت؛ خود ارائه. بررسی طولی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Social network sites; Authenticity; Psychological well-being; Positivity bias; Self-presentation; Longitudinal study
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.