ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ دی

شرایط استفاده از اطلاعات موثر برای بهبود مدارس: توصیه هایی برای رهبران مدرسه

Conditions for Effective Data Use to Improve Schools: Recommendations for School Leaders

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation,1 Volume 7, Number 3 (Winter 2012), ISSN 2155- 9635,
سال انتشار 2012
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7519

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Although data driven-decision making has been the mantra of school reform for the last 10 years,
school leaders benet from frequent discussions in how to engage teachers in the process. As a result,
the purpose of this paper is to apply Reeves (2004) framework concerning Antecedents of Excellence in
creating a school culture that routinely uses data to inform instruction. The authors argue principals must
focus on three antecedents as precursors to eective data use: leadership responsibilities, professional
development responsibilities, and school culture responsibilities. Additionally, the authors highlight
shared leadership as being instrumental when creating a data-driven culture. Applications for practice
are included.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

فرهنگ مدرسه، توسعه حرفه ای، مسئولیتهای رهبری، رهبران مدرسه، مدارس، مدیریت آموزشی، رهبری مدرسه.

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

,School Leadership ,Educational Administration ,Schools, School Leaders, leadership responsibilities, professional development,school culture

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری