شرایط استفاده از اطلاعات موثر برای بهبود مدارس: توصیه هایی برای رهبران مدرسه
Conditions for Effective Data Use to Improve Schools: Recommendations for School Leaders
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
International Journal of Educational Leadership Preparation,1 Volume 7, Number 3 (Winter 2012), ISSN 2155- 9635, |
سال انتشار |
2012 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7519 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Although data driven-decision making has been the mantra of school reform for the last 10 years,
school leaders benet from frequent discussions in how to engage teachers in the process. As a result,
the purpose of this paper is to apply Reeves (2004) framework concerning Antecedents of Excellence in
creating a school culture that routinely uses data to inform instruction. The authors argue principals must
focus on three antecedents as precursors to eective data use: leadership responsibilities, professional
development responsibilities, and school culture responsibilities. Additionally, the authors highlight
shared leadership as being instrumental when creating a data-driven culture. Applications for practice
are included.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
فرهنگ مدرسه، توسعه حرفه ای، مسئولیتهای رهبری، رهبران مدرسه، مدارس، مدیریت آموزشی، رهبری مدرسه.
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
,School Leadership ,Educational Administration ,Schools, School Leaders, leadership responsibilities, professional development,school culture
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.