ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۰ دی

سلسله مراتب ارزش دوره های آموزشی عمومی اینترنتی

Value hierarchy for Massive Open Online Courses

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار December 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14715

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

With E-learning emerging as an important application for education, Massive Open Online Courses (MOOCs) have further sparked a trend of online higher education learning. In order to explore the target values that learners pursue through MOOCs, this study adopted Means-end Chains theory and laddering interview to examine the structure of MOOCs’ “Platform Attribute–Learning Consequences–Terminal Values” through learners’ perspective. The study found that through platform attributes of Rich course contents, Real-time discussion platform, Video instruction and Qualifications, learners were able to benefit from the learning consequences of Enhanced understanding of knowledge, Facilitation of learning exchanges and interactions, Ease of time management and Improve competitiveness, thereby delivering the terminal values of Fun and enjoyment of life, Self-fulfillment and Sense of achievement. The study also took a further step to examine the discrepancies between user groups of different experience and number of courses completed and found that users in different groups emphasized on different attributes. In addition, the study also offered suggestions pertaining to management and education implications. Results of the study should not only enable platform designers to become more effective in the development process but also enable teachers to develop teaching guidelines that will effectively boost learners’ motivations so as to further refine the MOOCs learning environment.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

آموزش از راه دور؛ دوره های آموزشی آنلاین (MOOCs)؛ تئوری زنجیره ی معنا-پایان

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Distance education;Massive Open Online Courses (MOOCs); Means-end chains theory

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری