ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۲۹ اردیبهشت

سلسله مراتب ارزش بازی های دیجیتال آموزشی از دیدگاه یک آموزان

Digital educational game value hierarchy from a learners’ perspective

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15278

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Although much research in the past has pointed out that SimCity offers many learning opportunities, few have focused on how these were derived from game attributes and the personal value they offered. In this research, the means-end chain theory and ladder interview were chosen as the approach to explore the structure of SimCity’s game attribute - learning effect - terminal value chain from learners’ perspective. Findings from the study indicate that through attributes such as Construction of simulated city, Become the mayor, Offer incidents of simulated disasters and Table of information overview, learners were able to benefit from the learning effects of Cultivate imagination and creativity, Cultivate problem-solving ability, Strengthen sense of responsibility, Increase planning experience, Cultivate organizational thinking, Strengthen leadership decision-making and Improve control ability in their pursuit of values such as Sense of achievement, Fun and enjoyment of life, Self-fulfillment and Self-respect. The research has taken one step further to explore the differences in value hierarchies for respondents of different majors and levels of education for a discussion in management significance. The findings revealed the key points that learners focus on when playing digital educational games and provide useful guidelines for improvements and teaching strategies for digital educational game developers and educators.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بازی مبتنی بر دیجیتال یادگیری؛ رسانه ها در آموزش و پرورش؛ بازی های شبیه سازی؛ به معنای پایان تئوری زنجیره

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Digital game-based learning; Media in education; Simulation games; Means-end chains theory

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری