ساخت سرگرم کننده: تعیین سرنوشت و یادگیری در آزمایشگاه طراحی بعد مدرسه
Constructing fun: self-determination and learning at an afterschool design lab
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2000 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
15078 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The authors interpret the interactions at an afterschool and summer learning lab for children in grades 2 through 8. Combining an examination of the activities in a videotaped 2-h segment of an afternoon class with reflective commentary by the lead author/teacher, the authors present student and teacher behavior within its particular social context. Through an analysis of student, teacher, and artifact interactions, the authors find that self-determination is essential to the construction of fun and learning in the afterschool program.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تعیین سرنوشت؛ منبع کنترل؛ محیط های یادگیری غیررسمی؛ زمینه اجتماعی یادگیری؛ بازی؛ باشگاه کامپیوتر؛ لگو / لوگو؛ آموزش طراحی؛ علوم، ریاضی، آموزش فن آوری؛ ارزیابی واقع
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Self-determination; Locus of control; Informal learning environments; Social context of learning; Play; Computer clubs; Lego/Logo; Design education; Science, math, technology education; Situated evaluation
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.