روایت شبکه در آدمهای نیویورک: یک تحلیل محتوایی از تعامل رسانه های اجتماعی در فیس بوک
Networked narratives on Humans of New York: A content analysis of social media engagement on Facebook
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior |
سال انتشار |
January 2017 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
1511 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Humans of New York (HONY) is a popular Facebook page which has more than 13 million fans. The posts on HONY are termed as networked narratives, which are stories told on social media with technology affordances enabling story co-construction between the story tellers and the readers. A content analysis (N = 390) was conducted to examine the popular topics on networked narratives and its impact on social media engagement as represented by the number of likes, the number of shares, and likability of characters featured in the post. Results revealed a set of topics of the networked narratives were associated with social media engagement. Also, the tone and the length of posts were associated with social media engagement.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
روایت شبکه؛ تعامل رسانه های اجتماعی؛ آدمهای نیویورک؛ فیس بوک
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Networked narratives; Social media engagement; Humans of New York; Facebook
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.