ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
سه شنبه, ۷ اسفند

روانشناسی و دستخط EFL

Psychology and EFL Writing

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Procedia - Social and Behavioral Sciences 192
سال انتشار 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 9161

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study focuses on 1) exploring the writing attitudes, apprehension, and self-efficacy beliefs of Saudi learners of English as a foreign language (EFL) and 2) understanding the relationship between these components and writing competence in English. The subjects were 145 Saudi female undergraduates of English in three higher education institutions. The instruments used in the study comprised two questionnaires and two essays. Relevant statistical tests were performed. The findings revealed that participants possessed positive attitudes towards writing in English, were moderately apprehensive regarding writing in English, and moderately rated their perceived ability (self-efficacy beliefs) to write in English. The results also showed that none of the three psychological variables correlated with or predicted the writing competence of the subjects.


کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

حالت های دستخط، فهم دستخط، خودکارآمدی دستخط، صلاحیت دستخط

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Writing attitudes, writing apprehension, writing self-efficacy, writing competence

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری